Organisationsdiagram

LBO ledelse

Beskrivelse af ledelsen

Ledelse af skolerne

Der er 4 ledere af skolerne hvoraf en er virksomhedsleder. Lederne har budgetansvar og beslutningskompetence. De udgør et ledelsesteam.

Virksomhedslederen deltager på strategisk niveau og er ansvarlig for at bringe kommunale tiltag og beslutninger i spil lokalt. Virksomhedslederen er nærmeste leder for
lederne af skolerne.

Ledelse af daginstitutionerne

Der er 4 ledere af daginstitutionerne hvoraf en udpeges som virksomhedsleder. Lederne af daginstitutionerne har budgetansvar og beslutningskompetence. De udgør et ledelsesteam.

lederne af daginstitutionerne.

Lederne kan vælge om de selv vil udføre koordinatoropgaver eller om de vil uddelegere for så i stedet for at “gå på gulvet”.

Bestyrelsen i LBO

Den samlede bestyrelse består af 36 medlemmer og 8 ledere.

• 24 forældre - 3 fra hver skole og 3 fra hvert børnehus.
  • 8 medarbejder - 1 fra hver skole og 1 fra hvert børnehus.
  • 4 elevrødder -1 fra hver skole
  • 8 ledere - 1 fra hver skole og 1 fra hvert børnehus

Lederne deltager uden stemmeret.

Bestyrelsen holder ordinære møder 6-8 gange om året.

Bestyrelsen kan dele sig i to blå grupper eller 4 røde.

De blå grupper repræsenterer henholdsvis daginstitution og skole og består af 8 forældre, 4 medarbejdere og 4 ledere. Skolegruppen har også 4 elever med.

De røde grupper er de 4 landsbyer. Hver gruppe består af 6 forældre, 2 medarbejdere, 1 elev og 2 ledere.

Der vælges en forperson for hver af de blå grupper. Forpersonerne udarbejder et årshjul i samarbejde med virksomhedslederne og laver dagorden for møderne. Møderne afvikles i den samlede bestyrelse med mulighed for at lade indholdet bestemme om det er mest hensigtsmæssigt at dele sig i den blå eller den røde gruppe.

De røde grupper kan endvidere deles i en skole- og en daginstitutionsgruppe hvis dette findes relevant.

MED-udvalget i LBO

MED LBO

MED-udvalg

Det samlede MED-udvalget består af 17 medlemmer.

Skolerne

• 4 ledere
  • 4 tillidsrepræsentanter for lærerne
  • 1 arbejdsmiljørepræsentant

Dagtilbud

• 4 ledere
  • 2 tillidsrepræsentanter for pædagogerne
  • 1 tillidsrepræsentant for medhjælpere og

pædagogiske assistenter

• 1 medarbejderrepræsentant
  • 1 arbejdsmiljørepræsentant

Fælles

• 1 tillidsrepræsentant for sekretærerne

MED-udvalget kan dele sig i to blå grupper eller 4 røde.

De blå grupper repræsenterer henholdsvis daginstitution og skole.

De røde grupper er de 4 landsbyer.

MED-udvalget holder ordinære møder 6-8 gange om året.

Virksomhedslederne er forpersoner for de blå grupper. Der vælges en næstforperson for dem. Forpersonerne udarbejder et årshjul i samarbejde med næstforpersonerne. Møderne afvikles i det samlede MED-udvalg med mulighed for at lade indholdet bestemme om det er mest hensigtsmæssigt at dele sig i den blå eller den røde gruppe.

(TRIO - det lokale formaliserede samarbejde - nedlægges i sin nuværende form. De røde grupper afløser dette. Ledere og tillidsvalgte samarbejder herudover på den enkelte skole eller daginstitution helt i tråd med samarbejdsaftalen.)